Monday 4 April 2011

pagar rumah dari benda2 yg tak diundang..

saya nk berkongsi dengan semua..ni sy ambil dri seorg kwn..ceritanya.. 
Baru2 ni, ibu saya telah di’ganggu’.. Dia bermimpi didatangi ular, kala jengking dll.. Sehingga dia sakit dan seluruh tubuh menjadi sejuk dan mengeletar.. Ikhtiar ayah saya:
1) buat sembahyang hajat 2 rakaat (pelindung diri dan keluarga-minta dijauhkan gangguan2 tersebut..)
2) sediakan air (mineral/zam2) – 3 botol besar
3) baca:
– selawat – 3x
– al fatihah – 1x
– ayat kursi – wakaf 9 – 1x
– surah yasin – 3 x (ulang)
– surah sulaiman (mula – habis)
4) air tadi dibuat mandi. Waktu Asar sebelum Maghrib. Caranya:
– air satu baldi
– limau nipis (1 biji) diperah sambil dibaca selawat (3x), al fatihah (1x) dan niat
5) air tadi juga digunakan untuk ‘spray’ dlm rumah.. (pagar rumah)
Sblm spray dlm rumah, azan 3x…
(Buka segala tingkap,laci, pintu,almari dan tempat tertutup)
Lebih elok buat pada pukul 6.30 ptg..
– mula dari sebelah kanan rumah ( spray dari atas ke bawah). Sambil baca ayat Kursi (ayat kursi tadi diulang2 bacaannya sambil spray)
– spray dari kanan tadi hingga ke kanan tadi semula (tutup pagar)
– buat 3 hari berturut-turut.
Alhamdulillah..,lepas mandi air tu, ‘sejuk’ di badan ibu saya beransur hilang dan dia terus sihat..Tiada lagi gangguan kt rumah saya..Kalau ada pun, hanya bunyi2an di luar rumah.. ‘BENDA’ tu tk boleh masuk dalam rumah lagi..
Amalan ibu saya, BISMILLAHILLAZI LA..YADURRU MAASMIHI.. SHAI UN FIL ARDHI.. WALA FISSAMA.. E.. WAHUWASSAMIUL ALIM…
(dibaca 7X lepas sembahyang Subuh)… INSYAALLAH… 

No comments:

Post a Comment