Thursday 21 April 2011

aku hanya mencuba nasib





As salammm...wahhh..masih tersenyum2 lagi aku dari dalam kereta sampaila kerumah..bukan sebab apa..tadi aku ngn en.husband pergi funfair..then aku saja la main tikam2 air tin..so aku start la dengan 2 token bersamaan rm4...so lepas tu aku diberi 3 tin coke tau..then air tin tu ikut suka aku nak letak kat warna yang mana...cara permainannye camni..kalau kita letak coke tu kat mana2 warna yang kita suka then kita yang control game ni akan tarik bola pingpong yang berwarna oren, merah, kuning, putih dan hijau yang dah standby dalam 1 kotak ni..lepas bola tu dilepaskan suka hati suka rentak bola tu lah nak turun warna apa dulu...so sebelum start..aku pikir menggunakan akal aku yang tak berapa panjang ni berfikir berfikir..berkhayal..berimaginasi...yelah..nak menang punya pasal sampai tak ingat dosa pahala dah main tikam2 ni dosa beb..ahhh..persetan kan itu semua..aku nak aku nak...bisik hati kecil ku ini...hehe...so yang paling tak boleh bla aku cuba ingatkan..apa yang warna aku selalu nampak dlm mimpi...ha sampai mcm tu sekali...tiba2....tetttt..kuar kaler kuning...kuning2.....so apalagi...pekk!! aku tempekkan 2 tin cola kat kaler kuning....


then aku pon dengan bacaan bismillah disertai dgn ya tuhan ya tuhan...menarik supaya bola tu dilepaskan...kucu kucu kucu kucu bola tu jatuh satu persatu....dari jauh aku hanya memandang bola kuning beb...kuninggg....telah mendahului bola2 lain...dgn gagahnya dia melanggar sume bola yang ada dan mendahului tempat pertamaaa....wow...awesome2...saya dengan terkial2 tambah gedik2 sikit menghentak hentakkan kaki seolah2 saya yg mengawal bola tu..haha...yess!!! kena KAU ! HAHA...kepuasan hati aku hanya tuhan yg tahu...syukur...tanpa ku sedar aku telah memukul2 dan menyepak2 manja suamiku..suamiku hanya mengelak..eh eh katanya...OPPPPSS..terover sudah aku pada ketikaa dan waktu itu...ohhh...aku termalu sekojap..duo kojap...haissshhh...then amoi tu dgn berat tgn mnyerahkan 8 tin kat aku..walawehhh..wa ong ma...*cakap dalam hatila..* hehe..


lepastuuu...haaa...ada lagi...aku mencuba korbankan lagi 3 tin dan berharap nasib mnyebelahi aku...kali ini aku memilih kaler putih...sebab??? adakah aku masih menggunakan ilmu mimpi?? oh tidak sama sekali dan dua kali...kali ni aku just ckp dlm hati...*errmmm..putihla..mcm special jer putih ni....* tanpa buang masa, pekkk..2 tin lagi kat putih....so mcm biasala...takkan nk citer lagi corak permainannya kan..lemak arr..hehe.. bila bola dilepaskan..haaa..haa..haaa...oh my god oh my god....wahh bola putih mendahuluiiii....huyooo...rejeki2...aku menang lagi...hehe...dari riak amoi tu aku tau tersimpan perasaan tak puas hati knp aku asek onnggg jer...hehe...wa baca bismillah ma...* ckp dlm hati lagi..*


so lepastu..dlm keta aku mestila tersenyum2 kan2? sampai laki aku pon tersenyum2 jugak tgok aku..haha..so aku saja nk update kat sini..jadi kenangan aku di hari tua nanti...bukan nak meninggi diri..setakat coke je kan..lainla harta pak karun tu...jadi aku rasa terhibur jugakla malam ni..hehe..* aku masih lagi tersenyum* ^___^


peng2..aku tampar diri sendiri takut terkena sawan tin coca cola..aku taknak senyum2 lagi..cukup suri cukup!
dada~~

No comments:

Post a Comment